HIGH RACER Holder all time one hour world record
is leeg
Facebook
 

M5 M-Racer

Naar boven
M5 M-RacerMet deze nieuwste lijkt volgens de filosofie van M5 echt alles op zijn plaats te zitten

  • Compacter kan niet en daardoor is er sprake van een zeer stijf frame
  • Grote wielen voor de laagst mogelijke rolweerstand en maximaal comfort
  • Laagst mogelijke zitpositie bij grote wielen: 41 cm
  • Wielbasis van 123 cm, resulteert in een uiterst strak sturende fiets
  • 3 x 2 punts stoelbevestiging voor stijvere stoel-frame verbinding
  • Lange buitenkabels gaan in aparte gesoldeerde buisjes door het hoofdframe
  • Door uitgekiende geometrie hebben M5 ligfietsen compacte en stijve stuurpennen die zorgen voor zoveel mogelijk "ellebogen binnenboord"
  • Vanwege M5's unieke historie op het gebied van wereld(uur)records => zelf ontwerpen, zelf bouwen, zelf rijden, krijgt u gegarandeerd de zuinigste fiets die er rondrijdt op één na, namelijk de M5 Carbon High Racer!

Want ga maar na: waar vind je een fiets met zo'n comfort en die met slechts 250 Watt maar liefst 48 km/u rijdt?
Nog even ter herinnering: een standaard "rechtop-tegen-de-wind fiets" rijdt met dezelfde hartslag 29 km/u, racefiets in de beugels: 35 km/u... Het gaat M5 niet alleen om topsnelheden maar bij een bepaalde snelheid een zo laag mogelijk energieverbruik. Dat laat zich ook rechtstreeks vertalen in dagetappes: 128 km in dezelfde tijd als 80 km! Wie wil dat nu niet?

Ofwel M5: "the Optimal Challenge!"

  • De matzwarte M-Racer toont meer ruimte tussen stoel en achterwiel door de montage van een kleinere maat kuipstoeltje.
    De standaard Cr-Mo voorvorken hebben een aeroprofiel en zijn speciaal aangemaakt voor M5.
    Voor personen met een binnenbeenlengte vanaf +/- 80 cm kan al met een 26" voorwiel gereden worden en dat zonder crank/wiel overlap! Met een 28" voorwiel kan gereden worden met een binnenbeenlengte van af +/- 85 cm.
  • De "dormant blue" M-Racer op de foto heeft de wielmaten 26/28 (ETRTO 571/622). Het gewicht met carbon vork en stoel komt op 12,4 kg. Reken voor de standaarduitvoering op 1800 gram extra. Verder: lange kabels lopen binnen het hoofdframe door aparte dunwandige buisjes.
    Nog meer details: verzonken kettingrolbout en uiteraard zijn de compacte rvs flexpipes bij het stuur standaard


Versie A: 26"/26" (ETRTO 559/559), schijfremmen, 2375 Euro
Versie B: 26"/28" (ETRTO 571/622), side-pull remmen, 2375 Euro
Versie C: 28"/28" (ETRTO 622/622), side-pull remmen,incl. full carbon voorvork, 2495 Euro
M5 M-RacerM5 M-Racer

versie A: € 2.375,00 [In winkelwagen]

versie B: € 2.375,00 [In winkelwagen]

versie C: € 2.495,00 [In winkelwagen]

Zithoogte 41 cm (model A + B) 43 cm (model C)!
Wielbasis 123 cm
Lichaamslengte vanaf ± 175 tot ± 210 cm
Brackethoogte ± 24 cm boven zithoogte
Gewicht vanaf 12,4 kg
Zithoek vanaf ± 17 graden tot ± 27 graden
Stuurpenhoek vier verschillende hoeken mogelijk, 120, 127, 134 of 145 graden
Stuur bovenstuur
Afmontage 105/Avid (model A), 105 of SRAM Rival (model B + C) of optioneel
Commandeurs SRAM Attack Twist Shifters 9.0
Frame & voorvork chroom-molybdeen (optie carbon voorvork is minus 450 gram)
Lak tweevoudige metallic poederlak, matzwart (model A), blauw (model B +C)
Opties lichtgewicht alu-drager (600 gram) met dichte bovenplaat en geïntegreerd achterlicht (LED),carbon hoofdsteun, hoge aerovelgen etc.
Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de informatie op deze site.© Copyright 2003 - 2024 M5 Ligfietsen / Vipers
Nieuws
Video
Modellen
M5 Lightweight bike parts
Carbon Specials
M5 Specials
Overige producten
Dealers
Waarom een M5
Wedstrijden en records
Onze klanten
Contact
Minimal Bike
2-SPOKE
Bram Moens
 Modellenoverzicht
 Shock Proof 406 CrMo
 Shock Proof 451 CrMo
 Shock Proof 559 CrMo
 City Racer
 City Cruiser
 Carbon Low Racer
 M-Racer
 CrMo Low Racer
 Carbon High Racer
 Carbon Medium Racer
 26/26 en 26/20 Bovenstuur
 26/26 en 26/20 Onderstuur
 CMPCT
 Tandem
 Handbike
 Speciale aanbiedingen
 Huur een M5
 Kleurenoverzicht